Dag aanstaand bruidspaar!

Checklist huwelijk

Het eerste gesprek is al geweest tussen ons en hier nog even een algemene samenvatting / checklist huwelijk voor jullie. Neem even de tijd om alle puntjes te lezen svp.

Aanbetaling

Mochten jullie nog niet aanbetaald hebben doe dat dan svp zo snel mogelijk ( 295 euro naar NL33INGB0004706933 t.n.v. PEPERI  vermeld daarbij jullie namen en trouwdatum). Van april tot en met oktober zijn drukke trouwmaanden en er zijn meer spreekwoordelijke kapers op de kust voor jullie trouwdatum. Degene die het eerst aanbetaald heeft, heeft de datum. Ik zal proberen met jullie in contact te komen in zo’n situatie mocht dit echter niet spoedig lukken, dan is het zakelijk gezien wel fair om de ander voorrang te geven.

Parkeren

Houden jullie rekening met het regelen van parkeervergunningen bij een stadhuis of andere trouwlocatie dit ik ook een auto bij me heb? Probeer daarom een extra parkeervergunning te regelen of iemand van jullie familie waarmee ik kan meerijden! Het zou zonde zijn als jullie al uitgestapt zijn en ik ben nog een parkeerplaats in de stad aan het zoeken.

 

Foto’s

  • Iedereen op de foto: Als jullie een uitgebreide bruiloft hebben waar veel mensen aanwezig zijn, dan kan het zijn dat niet iedereen ( close-up ) op de foto staat. Sommige bezoekers zijn meester in het ontduiken van de fotograaf 😉 Laat bijvoorbeeld een lege schilderijlijst rond gaan of zet wat attributen neer bij de ingang, zodat ik jullie gasten hiermee kan fotograferen! Ik kan jullie nog wel van tips hierin voorzien, vraag gerust! Op deze manier krijg je ze gerichter te pakken. Dit is ook leuk bij kleinere bruiloften….!!!
  • Groepsfoto’s: ik ben de hele tijd bij jullie, dus ik ben ook altijd gereed voor groepsfoto’s. Van alle lieve en mooie mensen die aanwezig zijn ken ik echter niemand. Geef daarom zelf even aan met wie je op de foto wilt én wanneer je dat wilt. Tip; maak de lijst van groepsfoto’s niet te lang. Mij maakt het niet uit, maar de bezoekers worden meestal niet vrolijker als er 3 A4-tjes vol combinaties staan 
  • Kinderen: hebben jullie kinderen die op de foto willen tijdens de fotoshoot. Probeer het dan zo te regelen dat er iemand extra is die op de kleine kan passen of weer mee ‘terugnemen’. Kinderen hebben niet het geduld zoals volwassenen en zijn na 10-15 minuten er vaak dan ook klaar mee, hoezeer papa en mama het ook willen.
  • Foto’s bij diner: Bij aanvang diner zullen alleen sfeerfoto’s worden gemaakt. In de regel maken ik geen foto’s tijdens het diner (oftewel van etende mensen)
  • Tijdens de fotoshoot: Hierbij is mijn ervaring, dat ook hier liefst zo min mogelijk mensen bij zijn. Uiteraard de personen die nodig zijn mogen er gerust bij, evt. kinderen, bruidsmeisje, chauffeur… Een bruidspaar voelt zich vaker wat opgelaten als de fotograaf bepaalde “standjes” of “acties” vraagt of de ogen kijken net niet naar de lens maar naar de groep mensen om jullie heen. Ook hier, dit alles gewoon als tip……. geen must 😉 

  • Attributen: Wellicht vinden jullie het leuk om met attributen op de foto te staan tijdens de fotoshoot. Bijvoorbeeld bordjes met “I” en “DO”, of “Mr.” en “Mrs.” of een dekentje kan handig zijn om bijvoorbeeld op de grond te zitten. Neem echter niet je hele huisraad mee en koop niet de Xenos leeg, dat hoeft ook weer niet 😉  En zonder attributen kan ook! Ik heb de meeste series gemaakt zonder iets extra’s erbij……

     

Video opnames / videograaf

Paparazzi tip: ik heb er geen problemen mee dat op jullie bruiloft vrienden of familieleden foto’s of video met hun mobiele telefoon maken. Hou er echter rekening mee, mochten jullie er invloed op hebben, dat dat er niet teveel zijn. En voor de video-oom of neef, die wel de ervaringen hebben met de knopjes in te drukken van de videocamera maar geen ervaring hebben in ‘waar te staan’ dan kunnen ze soms helaas(!) onhandig in beeld zijn. Ook voor de meer serieuze videograaf kan hij ‘in de weg staan’, zoals een simpel voorbeeld ; het aanschuiven van de ringen dat willen we allebei vastleggen, dus betekend allebei een stap terug. Kan jammer zijn!

TIP !  Ik heb meegemaakt dat van 25 mensen, 23 mensen met een telefoon in de handen stonden ( de overige 2 waren het bruidspaar ). Ik hou rekening met ze, maar soms staan ze net op het “moment supreme” op een ander standpunt in beeld, zonde als dit op veel foto’s gebeurd want niet alles kan weg “ge-photoshopped” worden en de lampjes op de toestellen zijn erg fel en ongezellig licht. En als jullie liever willen dat er ‘geen’ mensen met toestellen bezig zijn of je wilt nog geen foto’s op FaceBook geef dat dan even door aan je ceremoniemeester of zet het op de trouwkaart. Laat iedereen genieten en mij de foto’s maar maken. 

Eet je ook mee?

Ook een fotograaf krijgt wel eens honger…. Dus, yup!

Opnieuw afspreken?

Wellicht hebben jullie de vraag of we nog eens na ons eerste gesprek nog eens bij elkaar moeten komen? Nee, dit hoeft niet, tenminste niet om een programma door te spreken. In de week vóór jullie huwelijk hebben we nog telefonisch contact met elkaar en dan spreken we het programma en start moment nog eens door. Van het moment dat we starten zet ik de ‘I will follow you’ modus aan. Dus overal waar jullie naar toe gaan daar ben ik ook. Dus ook al gaat jullie oorspronkelijke planning helemaal op de schop, ik vindt het allemaal prima!

 

ALGEMENE VOORWAARDEN

Die hebben jullie gekregen in de email.

Tot zo ver het zakelijke, op jullie dag doen we gewoon alles lekker losjes, waarbij al jullie fotografie wensen in vervulling gaan! Geniet van de verdere voorbereiding!

 

 

WIJZIGINGEN KUNNEN DOORGEVOERD WORDEN ZONDER VOORAF IN KENNIS TE WORDEN GESTELD