Review fotoboek van FOTOFABRIEK

Ik werd onlangs benaderd door FOTOFABRIEK een eerlijk gezegd voor mij tot nu toe onbekende speler in de fotoboeken wereld om hun fotoboeken eens te reviewen. Dat doe ik natuurlijk met alle plezier!

FOTOFABRIEK zit in de lijn met Albelli, HEMA, etc. albums. Dus het zijn geen high-end luxe lederen bruidsalbums, maar wel fijne albums om je vakantiefoto’s of andere mooie momenten in je leven vast te leggen op papier. Dit laatste is wat helaas door vele mensen veel te weinig gebeurd, iedereen maakt maar foto’s met een telefoon of hun spiegelreflex camera en laten die voor altijd en eeuwig, dat wil zeggen, totdat er een computercrash komt op hun PC staan.

Zo gezegd, zo gedaan,  ga naar fotoboek maken en je kunt starten met het maken van je fotoboek. Aangezien ik op een Apple iMac werk dacht ik dat het prettiger was om de offline software te gebruiken. Dus een programma installeren dat je helpt om je boek vorm te geven. Oeps….. dat ging niet. De software was dusdanig verouderd dat hij niet werkt op het nieuwste operating systeem van Apple ( MacOS Catalina). Installeren was dus niet mogelijk. Voor de techneuten onder ons; dat heeft met 32-bits en 64-bits software te maken. En Apple is volledig 64-bits.

Hmm, ik ben normaal geen fan van online ontwerpen omdat daar de mogelijkheden beperkt zijn, echter ik was totaal verrast. Wat een mogelijkheden! Dit is de beste online editor wat ik ooit gezien heb, en dat zeg ik niet omdat ik gesponsord ben! Zeer veel (tekst) mogelijkheden, krachtige editor en veel templates. Wat ontbreekt, of ik heb het niet gezien, ten opzichte van dure ‘professionele’ ontwerp programma’s zoals Fundy of Smart Albums is het zeer snel kunnen veranderen van layout door middel van 1 toets-druk.

Het bestel proces was iet wat onduidelijk met het invullen van de adres gegevens. En als je dan vervolgens de preview wilde bekijken was dat erg klein afgebeeld in verhouding met het grote scherm wat ik heb.

Het fotoboek ziet er keurig uit en is scherp geprijsd. Qua kleuren is het helemaal oké. Echter iets minder verzadiging en iets minder rood had gemogen!

Al met al, een aanrader!  Behalve fotoboeken kan je er ook terecht voor canvasdoeken

POSITIEF